søndag 20. april 2008

Vurdering og veiledning (07.04.08)

Å gi vegleiing og vurdering er ei av dei mange oppgåvene ein har som lærar. Dette trur eg ikkje er like lett alltid.
Noko som er viktig er at det må vera eit tillitsforhold mellom den som vert veileda og den som veileder. Dette krev at ein kjenner elevn godt.

Oppgåvene til ein vegledar er å:

1: Å vere utforskande saman med den som vert vegleda.
2: Å stille dei gode spørsmåla.
3: Å gje råd.
4: Å korrigera.


Vegleiing skal vera både munnleg og skriftleg. Noko som er veldig viktig i denne samanheng er å fokusera på det positive. Formålet med vegleiing er blant anna å fremme motivasjon hos eleven og at han har oppnådd de måla han skulle nå. Dette vil gjere eleven meir bevisst på eiga læring og utvikling. Foreldra får også veta kor eleven står i forhold til eit fag.

Det finst fleire typar vurdering. Blant anna formativ vurdering og summativ vurdering. Formativ vurdering er ”undervegsvurdering” medan summativ vurdering er ”sluttvurdering, til dømes standpunktkarakter. Forskjellen her er at summativ vurdering er vurdering av læringa medan formativ vurdering er vurdering for vidare læring. Noko som eg ikkje hadde høyrt om før var feedforward. Dette er ei slags ”framovermelding” som ein gjer undervegs.

På barneskulen får elevane vurdering utan karakter. Dette er ei vurdering som beskriver kor eleven står i forhold til de kompetansemåla som stå i faga i Læreplanverket for Kunnskapsløftet. Etter barneskulen skal elevane få vurdering med karakter. Då skal dei ha både undervegsvurdering og sluttvurdering. Her må lærarane gi ein skikkeleg og god vurdering, for desse karakterane skal elevane ha med seg resten av livet.

På slutten av dagen fekk me i oppgåva i å gi vurdering. Me fekk først utdelt ein elevtekst som me skulle skriva ein vurdering til, med eigne ord. Så fekk me tre vurderings forslag der me skulle velje den me likte best. Det var kjekt å få prøve ut dette sjølv. Det eg fekk ut av det var at vurderinga skal ha eit positivt fokus og vise om eleven har oppnådd det målet han skulle. Ein skal ikkje samanlikna med dei andre i klassen, men gjerne trekke fram om eleven har utvikla seg sidan sist. Sjølv om vurderinga skal vera mest mogleg positiv skal ho vera konstruktiv og ein kan koma med forslag til kva eleven kan jobba meir med.

Ingen kommentarer: