Det å planlegge langsiktig er viktig, og det fekk me vera med på i denne praksisperioden. Me planla i team der me vart einige om kor lang tid vi skulle bruke på kvart enkelt tema innanfor visse fag. Det som var litt utfordrande var å halde seg til denne planen, men det gjekk forsåvidt greit.

Mitt personlege mål for denne perioden var å prøve å gi klare beskjedar til heile klassen. I tillegg til dette har eg hatt i bakhovudet å prøve å bli ein enda meir tydeleg vaksen for elevane. Dette med å vera tydeleg vaksen er noko av det vanskelegaste eg har støtt på i praksis. Det er ikkje så lett å ha ein god tone med elevane og framleis setja grenser. Heldigvis føler eg at eg har blitt ein meir tydeleg vaksen for elevane den siste praksisperioden. Eg har prøvd å vera meir bestemt når eg snakkar, og ikkje minst har eg prøvd å vera meir konsekvent når det gjeld samsvar mellom ord og handling. Dette har hatt ein positiv effekt for meg som lærar.
Eg har lært at ein treng ikkje vera streng og sur for å vera ein tydeleg vaksen. Ein kan vera streng og bestemt men med eit blunk i auga på lur. Det å ha eit svingande humør trur eg hjelp lite. Derfor har eg prøvd å halda det same humøret heile tida.
Når det gjeld å formidle stoffet slik at elevane vart motiverte treng eg nok meir trening. Det viste seg blant anna at me på vår praksisgruppe brukte dei same arbeidsmetodane heile tida. Eg kunne merke på elevane att dette blei litt kjedelig og einsformig. Neste gong eg skal i praksis vil eg prøve å variere arbeidsmetodane meir. Elles føler eg at når det gjeld enkelte fag så er det vanskeleg å formidle stoffet på ein engasjerande måte, nettopp fordi eg ikkje er så veldig interessert i faget sjølv. Dette er noko eg må jobba meir med. Dersom eg ikkje viser at eg er interessert i faget, vil ikkje elevane synast at det er interessant heller.
I tillegg til dette har eg fokusert litt på å gi elevane ros når dei var flinke, både til heile klassen og til den einskilde eleven.
Me skulle prøve å fokusere på å bruke ikt i undervisninga i denne praksisperioden. Grunna tekniske problem var det ein periode me ikkje kunne nytta datamaskinane på langeland. Likevel fekk me nytta dei ein gong. Denne timen fekk elevane friska opp dugleikane sine i tekstbehandling, Det virka som det var ein nyttig time.
I tillegg til dette viste me fram dei samansette tekstane våras, noko som elevane tykte var kjekt.
Noko av det kjekkaste eg oppdaga i denne praksisperioden var at eg er mykje gladare i born enn eg trudde. Me vart så godt kjende med dei og var med dei kvar dag. Eg vart skikkelig glade i dei. Dei er så forskjellige og utrulige alle saman!
Då den siste dagen var komt var det ganske vemodig og seia hade til alle. Eg skal innrømme at eg fell ei tåre og to. Men då eg kom heim seinare den dagen fekk eg blomar og brev frå tre av elevane i praksisklassen min. Det var utrulig rørande og kjekt å veta at dei har satt pris på meg.
Alt i alt har dette vore den absolutt kjekkaste og mest lærerike praksisperioden me har hatt!
Revidert 26.04.08
Det faget eg følte at elevane var mest interessert i (som eg underviste i) var blant anna teikning. Eg trur nok det kan hengja saman med at eg er så glad i teikning sjølv, så det smitta nok litt over på elevane. Dessutan trur eg dei satt pris på at dei fekk prøve nye ting når det gjaldt teikning, sia eg hadde så mangen idear frå då eg gjekk på formgiving.
Praksislæraren min sa at han ikkje var noko særleg kreativ sjølv, så eg fekk slå meg heilt laus når det gjeld kva for opplegg eg ville ha!:D Dette er jo absolutt eit fag som eg brenn for, og eg trur at elevane kunne sjå og føle det :)
Så var det dette med arbeidsmetodar. I praksis gjekk det veldig mykje i tavleundervisning og oppgåveløysing på vår gruppe. Eg sakna meir variert undervisning. Eg var ikkje særlig flink til å tenke "nytt" då eg var der. Så neste gong vil eg prøva å vera litt meir kreativ når eg skal planlegga eit undervisningsopplegg :)
<-- Her er eit bilete frå den dagen me for på tur med praksisklassen til gruvene i Litlabø. Det var veldig kjekt å sjå elevane i ei anna "setting" enn i klasserommet! :) Eg hadde aldrig vore der før så det var veldig interessant å høyre om gruvene.
5 kommentarer:
Må sei at jeg er heil einig med deg når det kjem til kor kjekt det var i den siste praksisperioden :D Eg vart veldig posistive overraska :D
Du har gjort mange fine refleksjonar omkring det å vere tydeleg vaksen, og om eg hadde vore deg, hadde eg tatt det som eit kjempe bra teikn at du føler at du har meir "kontroll" på ungane.
Men korleis vil du sei at dei erfaringane hu har gjort i praksis heng saman med det du har lært om motivasjon/sjølvkjensle attribusjonsteori?
Hei Mona! :)
Spennende å lese bloggen din. Virker som du er like fornøyd med praksisperioden som meg. Bra å lese at du føler du har oppnådd målene! Det virker absolutt sånn utifra det du forteller fra praksis også!
Er enig i at det å være en tydelig voksen kan være en utfordring, men etter hvert tror jeg det kommer naturlig. Men det å samtidig kunne ha glimt i øyet og en god tone med elevene er kjempeviktig! De er jo så morsomme og herlige alle sammen, på sin egen unike måte!! :)
Du skriver litt om at din egen interesse for faget smittet over på elevene. Hadde vært spennende om du kunne tatt med noen eksmpler på fag her. Hvilke fag synes du ungene virket mest interessert i?
Var koselig å samarbeide med deg på yrkesetikk dagene! Nå skal jeg i gang med refleksjonsnotat her! ..
Lykke til videre med blogging!
- Marianne!
Hei,
ser det er andre som også har kommentert det å være voksen rundt barn, syns du reflekterer bra rundt emnet, og er helt enig at det kan være en stor utfordring, spesielt rundt de mest livlige elevene...
ser du skriver noe om at alle i gruppa brukte samme undervisningsmetode, hvilken var det? og hvilke kan du tenke deg å prøve ut i neste praksis?
hei Mona.
Du skriver veldig bra og personlig. Jeg ble virkelig engasjert når leste om hvordan du hadde hatt det i praksis.
Dette at du tar opp det å være en tydelig voksen er viktig. Du har reflektert godt over det, og jeg klarte liksom ikke stoppe å lese.
Men hva var grunnen til at dere bare brukte samme undervisningsform?
Hvilken form var dette, og hvilke former savnet du å bruke?
-Sissel
Hei hei! Takk for kommentarar folkens! Eg har svart på spørsmåla i innlegget mitt, under "Revidert 26.04.08". :)
Legg inn en kommentar